1393-10-10 18:02
9783
20
7923
مسابقه در اتوبان اشرافی گری از جیب بیت المال ؛

سوزوکی های همیاری به دنبال جک های شهرداری ! / بنام استانداری به کام ...

سازمان همیاری شهرداری های گلستان با خرید چند خوردروی شاسی بلند سوزوکی ، گویا قصد رقابت با شهرداری گرگان در اتوبان اشرافی گری از جیب بیت المال را دارد .

به گزارش گلستان ما ؛ هنوز چند وقتی از خبر پر سر و صدای خرید ماشین های jac توسط شهرداری گرگان و واگذاری آنها به اعضای شورای شهر و انتقادات گسترده به آن نمی گذرد که خبرهای جدیدی از خرید خودروهای سوزوکی توسط سازمان همیاری شهرداری های گلستان به گوش می رسد .

گویا در حالی که بنا بوده سازمان همیاری فقط یک دستگاه خودروی شاسی بلند برای ماموریت های عملیاتی استانداری گلستان خریداری کند ، در اقدامی عجیب و با صرف هزینه ای در حدود 470 میلیون تومان تعداد 3 دستگاه سوزوکی شاسی بلند خریداری کرده است .

بناست از این خودروها ، یک دستگاه در اختیار استانداری گلستان قرار بگیرد و از 2 دستگاه باقی مانده یکی در اختیار مروتی معاون عمرانی استاندار و دیگری در اختیار سالکی رئیس سازمان همیاری شهرداری های گلستان باشد که احتمالا این واگذار کردن و تحویل گرفتن خودرو ها از معادلاتی خاص تبعیت می کند .

این واگذاری در حالی است سازمان همیاری گلستان تعداد زیادی خودرو در اختیار داشته و حتی تعدادی از خودرو های فعلی استانداری گلستان نیز متعلق به این سازمان بوده و در حوزه معاونت عمرانی استانداری نیز 2 دستگاه خودروی زانتیا و پرادو صرفا در اختیار مروتی معاون عمرانی استاندار است .

خدمت رسانی به مردم با خودروهای شاسی بلند

کارشناسان بر این باورند که در شرایط موجود ، هزینه کردن چنین اعتباراتی از بیت المال برای خرید خودروهای لوکس ( که قطعا آقایان توجیهاتی برای این کار در آستین دارند ) در حالی که صدها خودروی مشابه در حال حاضر وجود دارد توجیه مناسبی ندارد و صدها مشکل مختلف ریز و درشت در شهرداری های سراسر استان وجود دارد که هر یک ، حتی با بخشی از همین اعتبار قابل رفع است .

به راستی آیا خدمت رسانی به مردم و پرداختن به مسائل و مشکلات گوناگون در حوزه های عمرانی و آبادانی شهرها ، معطل خرید خودروهای شاسی بلند است یا معطل اعتقاد و اراده ای مصمم و جدی برای خدمت کردن و توجه و پرداختن مشکلات ؟

در حالی که همه روزه در سطح کشور و بخصوص در استان گلستان ، سخن از کمبود اعتبارات ، خالی بودن خزانه ، بدهی های معوق ، 1000 پروژه عمرانی نیمه کاره و ... است و همواره از سوی مسئولین و مدیران ارشد استانی مشکلات و معضلات گوناگونی در حوزه های مختلف بازشماری می شود ، این گونه ریخت و پاش ها و اشرافی گری ها نشانه چیست ؟

دروی محصول 92 در سال 93 توسط همیاری و پسماند

وقتی در اواخر بهمن ماه سال گذشته ، مدیریت پسماند استانداری گلستان و سازمان همیاری در اقدامی عجیب همه شهرداران استان گلستان را در سفری به ظاهر کاری به کیش بردند ، این پایگاه خبری تحلیلی در مطلبی با عنوان " وقتی شهردارن گلستان در کیش مات می شوند " به بیان اهداف خاص پشت پرده متولیان این سفر پرداخت .

و دو هفته پس از برگزاری این سفر پر ابهام در مطلب دیگری با عنوان " سفر بی حاصل شهرداران گلستانی به کیش " به تشریح ابعاد دقیق تری از این ماجرا اقدام نمود .

در ماه های بعد و در سال 93 ، آن گمانه زنی ها به تحقق پیوست و رؤسای هر دو سازمان پسماند و همیاری شهرداری ها با رای شهردارن و ... در پست های خود ابقا شدند و شهرداران نیز مات گردیدند .

تلاش های معاونت عمرانی استانداری گلستان برای ابقا سالکی در جایگاه ریاست سازمان همیاری شهرداری های گلستان پس از وزش نسیم تغییرات دولت تدبیر و امید در استان گلستان نیز از نکات جالب توجه در ماجرا به رغم پاره ای اختلاف دیدگاه و سلیقه های سیاسی بود و البته شاید ناظر به برخی موارد در باب بعضی انتفاع های احتمالی در آینده بود .

حال باید دید که سازمان همیاری گلستان که زیر نظر معاونت عمرانی استانداری و با اعتبارات شهرداری های سراسر استان اداره می شود و مهمترین وظیفه اش کمک به شهرداری ها در حل مشکلات و بهبود کیفیت خدمات رسانی و ... در شهرهای خود است در چه مسیری قدم بر می دارد .

عدم رضایت مندی شهرداری ها از ...

در اینجا هم کارشناسان به این نکته تاکید دارند که رضایت مندی شهرداران و شهرداری های شهرهای مختلف سراسر استان از عملکرد سازمان همیاری ، سازمان پسماند و معاونت عمرانی استانداری در خصوص توجه و پرداختن به مشکلات و مسائل گوناگونی شهری و عمرانی خود در وضعیت مناسبی قرار ندارد . و این گونه هزینه کردن ها با تایید و رضایت قلبی آنان صورت نمی گیرد و احتمالا در شرایطی خاص با این گونه اقدامات موافقت شده است .

اگر چه به ظاهر و با یک منطق ساده به راحتی می توان فهمید که مثلا شهردار مراوه تپه ، گلیداغ ، فراغی ، گمیش تپه ، سیمین شهر ، گالیکش ، گنبد ، بندرگز و ... با چه دلیل و برهانی با خرید 3 دستگاه خودوری شاسی بلند برای رئیس سازمان همیاری و معاون عمرانی استاندار و استانداری گلستان که ده ها و صدها خودروی گوناگون در اختیار دارند ، موافقت کنند .

به نظر می رسد حلقه مفقوده این دست اقدامات فراموش کردن اولویت ها و ضروریات و پرداختن به برخی امورات تشریفاتی است که در نهایت هیچ کمکی به عمران ، سازندگی و آبادانی استان و شهرهای مختلف آن نخواهد کرد و با حیف و میل کردن بیت المال در مسابقه تجملات و اشرافی گری به اعتماد و امید مردم به مسئولین نظام و انقلاب اسلامی ضربات جبران ناپذیری وارد می سازد .

استفاده از فرصت طلایی خدمت و حفظ امید و اعتماد در مردم

گذر زمان و طی شدن فرصت های طلایی کار و خدمت به مردم و انقلاب به خوبی نشان خواهد داد که هر یک از مدیران و مسئولینی که در هر جایگاه و منصبی اشتغال دارند ، به چه امری مشغول بوده اند و نقاط عطف دوران مسئولیت آنان چه بوده است .

نهایت اینکه معاونت عمرانی استانداری گلستان به همراه زیر مجموعه های تحت امر نظیر مدیریت پسماند و سازمان همیاری شهرداری های گلستان و ... می توانند با فاصله گرفتن از برخی مسائل غیر ضروری و نپرداختن به بعضی امورات شخصی در طول دوره مسئولیت و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود در استان برای توسعه ، عمران و آبادانی استان و شهرهای مختلف آن گام های بلندی بردارند و اعتماد و امید مردم را به انقلاب و مسئولین حفظ کنند .

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

م . کاردان

اون معادله مبهم همان معادله "حمایت و بقا " است !!!اهل فن خوب می دانند !

0
0
پاسخ
1393-10-07 23:17
دلسوز و محروم

اینها همه تدبیر است .این نحوه تدبیر از مسئولان ؛ نا امیدی از دولت برای مردم .تو رو خدا از این روحیه اشرافی گری و تجمل پرستی فاصله بگیرید .

0
0
پاسخ
1393-10-07 23:20
امان از بیت المال

تا می توانید بتازید و بگازید ! مال پدرتان که نیست ! بیت المال کیلویی چنده ؟

0
0
پاسخ
1393-10-07 23:23
شرق گلستان

در حالی که سازمان همیاری باید کمک حال دهیاری ها برای تامین ماشین آلات باشه تا درآمدی عاید روستاها بشه چشممان به جمال حیف و میل بیت المال افتاد!!!!خودم اسمم اصلاح طلب اصولگرا گذاشتم ولی متاسفم که این استانداری کوچکترین بهایی به حرفای رییس جمهور نمیده .مگه درآمد روستاها اهمیتش از این حیف و میل کمتره؟؟هزار بار از بخشداری و استانداری التماس کردیم یه ماشین الات واسه درآمد روستا اختصاص بدن ولی....آقایان مسئولی که کامنت حقیر رو میخونید ریال به ریال این پولها حق بچه یتیم و روستایی زحمتکشه که دارین باهاش پز میدید...اون از وضع بیمه ساختمانی که درآمد دهیاریها رو به زیر صفر رسونده اینم از حیف و میل بیت المال!!!! چشممان روشن با این تدبیر!!!!

0
0
پاسخ
1393-10-08 03:07
انتقاد

با گذشت حدود یک سال از عملکرد مروتی (معاون عمرانی استانداری گلستان) به نظر می رسد لازم است که عملکرد یک ساله ایشان مورد نقد و ارزیابی قرار بگیرد تا کارنامه ایشان در مسائل عمرانی استان و کارنامه زیرمجموعه های معاونت ایشان به خوبی ارائه شود .گویا بهم ریختگی در حوزه شهرداریها و خالی بودن فضای توسعه و عمرانی استان و وجود برخی مناسب نادرست و ... نشانه های خوبی نباشد .با این روند در یک دوره 4 ساله بعید به نظر می رسد اقدامات چشمگیری در این زمینه ها رقم بخورد !

0
0
پاسخ
1393-10-08 05:17
گرگان

آقای مروتی ، آیا شما شهردار های خود را میششناسید ؟ آیا میدانید در شهرداریها چه خبر است ؟ آیا از بسیاری از مشکلات و کم و کاستی های انها خبر دارید ؟ این دوستان آیا اصول صحیح فعالیت در همیاری ها ، پسماند و معاونت عمرانی را میدانند ؟

0
0
پاسخ
1393-10-08 05:19
امیر

برادر عزیز سلام علیکم؛ چنانچه اطلاعاتی پیرامون موضوعی ندارید اول نسبت به کسب اطلاعات درست اقدام سپس اظهار نظر بفرمائید. اولا سازمان همیاری متعلق به شهرداریهاست و ارتباطی به دهیاریها ندارد. دوماً سازمان همیاری یک شرکت تجاری است که براساس قانون تجارت اداره شده و دارای اساسنامه مشخص میباشد. سوماً تصمیمیات آن برمبنای نظرات اعضاء شورای سازمان بوده و به جهت بازرگانی بودن ذات آن با نگاه اقتصادی اداره میشود. البته اشکالاتی وجود دارد که قابل بحث است ازجمله مدیریت مدیرعامل محترم آن ، که قایقران ماهری بوده و مسیر باد را بخوبی میشناسد لیکن ایراد شما فاقد وجاهت میباشد./

0
0
پاسخ
1393-10-08 11:09
ماشین دوست

به به من عاشق ماشین شاسی بلند میشه یکی هم برا من بخرین :)

0
0
پاسخ
1393-10-09 16:19
گرگان

شبها بعضی ها دنبال چای و قلیان خودشان هستند ، دیگه چه انتظاری دارید ؟ مگه میشه با قلیان کش خانه ها مبارزه کرد ؟

0
0
پاسخ
1393-10-09 19:55
مجردها

گویا بعضی ها در استان بشکل مجردی زندگی می کنند !و بعضی کارا رو برای سرگرمی انجام میدن !

0
0
پاسخ
1393-10-09 19:57
به به

به به آقایانمنم سوزوکــــــــــــــــــــــــی میخوام

0
0
پاسخ
1393-10-09 19:57
کجاست آقای مروتی

گویا آقای مروتی بدلیل گوناگونی ، هیچ وقت جلوی دوربین ها یا خبرگزاری ها نمیاد جالبه .ضعف در عملکرد یکساله ، وجود برخی مشکلات اساسی ، پاره های نقاط مبهم و ...

0
0
پاسخ
1393-10-09 19:58
صدا و سیما

گویا چندین دفعه آقای مروتی به برنامه زنده تلویزیونی دعوت شده اند اما همیشه از این مسئله طفره رفتنچرا ؟

0
0
پاسخ
1393-10-09 19:59
رضا

یادم نمیره این ( س ) که چند سال پیش با رنو آمد به استان گلستان . اما الان به قارونی برا خودش تبدیل شده !!

0
0
پاسخ
1393-10-13 06:33
علی

دست آقای (ی) درد نکنه .

0
0
پاسخ
1393-10-13 11:21
احمد

سلام.نظرات آقا امیر صحیح است وکامل.. اما با کمال احترام برای ایشان باید عرض کنم متاسفانه تصمیم سازان سازمان اعم ازاعضاء محترم شورای سازمان واعضاء محترم هیئت مدیره ومدیر عامل محترم بر اساس اساسنامه مترقی سازمان که در آن خدمت به شهرداریها ومردم اساس فعالیت می باشد عمل نمی کنند ودرزمانی که می بایست با تجمیع منابع سعی در حل مشکلات شهرداریها که همانا ایجاد بستر در آمدی پایدار برای شهرداریهای می باشد نمی پردازندومنابع سازمان را به بهانه ماهیت بازرگانی بودن صرفا"(سود آوری سازمان )تعریف می کنند اما از این مهم غافلند که قانون گذارو متولیان تاسیس چنین سازمانهای اولویت کارشان خدمت به آحاد مردم میباشد وماهیت بازرگانی بودن این چنین سازمانهای راجهت این قرار داده اند که در آینده این سازمانها که جهت حل مشکلات شهرداریها ایجاد شده اند سربار (از نظر هزینه های جاری)شهرداریها نباشند .وشهرداریهای عضو را زمانی با اهمیت میدانند که صرفا"بازارهای بی رقیب برای عرضه کالا وخدمات سازمان باشند .

0
0
پاسخ
1393-10-22 14:53
ناشناس

سلام خدمت دوستان عزیز جناب آقای فلان(رئیس هئیت مدیره سازمان )خواهشاً سوزوکی میخرین نوش جانتان حداقل فکری به حال زیر مجموعه تان باشید.

0
0
پاسخ
1393-12-16 06:55

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.